Brev:
Nægter mælk, 4 mdr
30. oktober 2006
Alder:
4 mdr.
Nægter mælk, 4 mdr
Hej
Freja er lige blevet 4 mdr og vil ikke have mælk. Hun er flaskebarn og på den allergivenlige erstatning (nutramigen og profylac). Hun spiser på en god dag 600 ml i døgnet, men tit bliver det kun til 400 ml og det har nu stået på i næsten 2 måneder. Før det spiste hun ca 1000 ml. Vi begyndte på mos da hun var 3½ måned fordi hun ikke spiser mælken og det tager hun med stor glæde - hun vil dog under ingen omstændigheder have grød, da der er MME i.
Hver gang hun skal have mælk bliver hun dybt ulykkelig og er svær at trøste igen. Jeg tilbyder hende mælk efter 3 timer og så 1 gang i timen indtil hun overgiver sig og tager noget. Der kan desværre godt gå både 6 og 7 timer før det sker og som regel tager hun 100 ml, hvis vi er heldige 150 ml.
Vi troede i starten at det hang sammen med at vi skiftede til Nutramigen da profylac er i restordre, men efter jeg har fået fat i et par dåser profylac må vi konstatere at det ikke har nogen indflydelse overhovedet.
Hun vokser fint i længden, men hun tager ikke på i vægt. Hun har efterhånden ingen elastikker på arme og ben, ingen dobbelthage og man kan se ribbene når hun ligger ned. Det påvirker hendes søvn en del. Hun har aldrig sovet meget i løbet af dagen, men nu bliver det til maks 2x½ time. Før sov hun 9 timer i træk om natten men det gør hun ikke mere. Hun vågner og er sulten, men vil ikke have noget at spise, så hun sover først efter en times tid når hun går omkuld af træthed.
Jeg aner ikke hvad jeg skal stille op! Jeg kan bare se at hun ikke trives optimalt nu og jeg er ved at være desperat over de daglige kampe over mad.
Hilsen
Ane