Nægter mælk, 4 mdr

30. oktober 2006

Alder:
4 mdr.

Nægter mælk, 4 mdr

Hej

Freja er lige blevet 4 mdr og vil ikke have mælk. Hun er flaskebarn og på den allergivenlige erstatning (nutramigen og profylac). Hun spiser på en god dag 600 ml i døgnet, men tit bliver det kun til 400 ml og det har nu stået på i næsten 2 måneder. Før det spiste hun ca 1000 ml. Vi begyndte på mos da hun var 3½ måned fordi hun ikke spiser mælken og det tager hun med stor glæde - hun vil dog under ingen omstændigheder have grød, da der er MME i.

Hver gang hun skal have mælk bliver hun dybt ulykkelig og er svær at trøste igen. Jeg tilbyder hende mælk efter 3 timer og så 1 gang i timen indtil hun overgiver sig og tager noget. Der kan desværre godt gå både 6 og 7 timer før det sker og som regel tager hun 100 ml, hvis vi er heldige 150 ml.

Vi troede i starten at det hang sammen med at vi ...

Annonce

... skiftede til Nutramigen da profylac er i restordre, men efter jeg har fået fat i et par dåser profylac må vi konstatere at det ikke har nogen indflydelse overhovedet.

Hun vokser fint i længden, men hun tager ikke på i vægt. Hun har efterhånden ingen elastikker på arme og ben, ingen dobbelthage og man kan se ribbene når hun ligger ned. Det påvirker hendes søvn en del. Hun har aldrig sovet meget i løbet af dagen, men nu bliver det til maks 2x½ time. Før sov hun 9 timer i træk om natten men det gør hun ikke mere. Hun vågner og er sulten, men vil ikke have noget at spise, så hun sover først efter en times tid når hun går omkuld af træthed.

Jeg aner ikke hvad jeg skal stille op! Jeg kan bare se at hun ikke trives optimalt nu og jeg er ved at være desperat over de daglige kampe over mad.

Hilsen
Ane

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Brok (hernie)

Et barn der buler lidt ud ved navlen, har sandsynligvis navlebrok. Udposningen er typisk på størrelse med en hasselnød, men den kan også blive stor som en valnød.

Navlebrok er ikke farligt, og det forsvinder ofte før barnet er blevet 2 år. Det giver sjældent gener, men det kan sætte sig fast og give smerter - i disse tilfælde skal brokket skubbes på plads enten af forældrene eller af lægen.

Hvis navlebrokket ikke forsvinder af sig selv, vil man ofte vælge at...

Læs mere i Babylex

Søskende

Det er helt normalt at der kan opstå jalousi, når der pludselig kommer en lille ny, som kræver at få noget af den opmærksomhed, der tidligere var forbeholdt storesøster eller storebror. Her er lidt råd til hvordan du kan imødegå nogle af de problemer der kan opstå:

- Husk at give den store opmærksomhed. Vær opmærksom på at den store har savnet dig imens du har været indlagt med den lille ny. Gør familien opmærksom på at de gerne må komme med gaver til den lille, men det er næsten...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Allerførst: Endnu en gang bøjer vi os i støvet for dig og din fantastiske rådgivning! Du skrev, at vi nok hellere måtte se at få den der natflaske sendt på pension - trods vores ængstelse ved at røre ved barnets vaner. Det tog.... 3 minutter, og hvis vores dreng kunne tale, ville han sige: "Tusind tak, Helen, fordi du fik far og mor til at smide den der elendige flaske ud, for det er meget hyggeligere at sidde på skødet og fedte med en banan og få en nat-historie". Bagefter lægger han sig ned og sover fuldstændigt som vanligt. Det er jo top!!!

Mor til Jens på 13 måneder